Dr. Wim J.L. Elving treedt toe tot de Arthur W. Page Society

De board of trustees van de Arthur W. Page Society heeft de nominatie van dr. Wim J.L. Elving als lid goedgekeurd. Elving wordt daarmee de negende Nederlander en, na prof. Cees van Riel, de tweede Nederlandse wetenschapper binnen de Page Society. De Arthur W. Page Society is een vereniging voor senior PR- en corporate communicatie-executives die het versterken en verrijken van de professie hoog in het vaandel hebben staan.

Leden zijn voornamelijk chief communication officers van Fortune 500- bedrijven, CEO’s van de grootste PR-bureaus en leidende wetenschappers in de corporate communicatie. De Page Society hanteert een strikt uitnodigingenbeleid voor nieuwe leden op basis van strenge selectiecriteria. De Page Society wijdt zich aan het versterken van de rol van de chief communication officer en laat zich daarbij leiden door de zogenaamde Page Principles, die al meer dan een halve eeuw worden gebruikt en die steun en respect hebben gekregen van vele CEO’s in de Verenigde Staten. Momenteel telt de Page society ongeveer 500 leden, waarvan negen Nederlanders, onder wie de CCO’s van Ahold, Akzo Nobel, Heineken en KPN. Elving zegt:

Het is een hele eer en erkenning van mijn werk als auteur en onderzoeker binnen het boeiende vakgebied van de corporate communicatie. Als de uitnodiging om lid te worden expliciet vermeldt dat je een thought leader bent, dan doet dat wel wat met je.

Elving, die dit jaar afscheid neemt van het hoofdredacteurschap van Corporate Communications, an International Journal, ziet voor zichzelf een rol weggelegd in het versterken van de PR- en corporate communicatie-opleidingen in Nederland:

Ik constateer dat ons vakgebied behoefte heeft aan goede onderzoekers en docenten op universiteiten en hogescholen die de volgende generatie van communicatieprofessionals weten te inspireren en aan te zetten tot grote dingen. Tot op heden heeft onderwijs binnen de programmagroepen corporate communicatie en PR geen hoge prioriteit gehad in Nederland. Het is binnen de bredere discipline van de communicatiewetenschappen altijd een vreemde eend in de bijt geweest, omdat grote onderzoeksbeurzen van NWO of Europese fondsen niet worden toegekend aan toegepast onderzoek naar communicatie in en van organisaties. Dat zal ook wel niet veranderen, maar ik hoop door deze erkenning in samenwerking met het bedrijfsleven meer onderzoek op te kunnen zetten en daarvoor eenvoudiger financiering te vinden.

 Op die manier hoopt Elving ook recht te kunnen doen aan al die collegezalen vol jonge communicatiewetenschappers die vol overgave kiezen voor de corporate communicatie. Zij verdienen het ook om door een goed gefinancierde programmagroep onder leiding van een bevlogen hoogleraar opgeleid te worden tot de thought leaders van morgen.

Share This:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

230 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress